poniedziałek, 22 lipca 2013

Definicja to podstawa!


Czym się zajmuje Analityk IT na naszym polskim podwórku?

Temat prezentacji na ostatnim GGC został zainspirowany przez +Agnieszkę Leśniewską . Agnieszka bowiem zapytała mnie czymże to ja zajmuje się w pracy jako Analityk Systemów Informacyjnych i czy jest to, to samo co Analityk Systemowy. Tak zaczęła się moja przygoda z próbą zdefiniowania cóż na Polskim podwórku oznacza analityk.

Jak możecie się domyślić – co firma to inna definicja. Aczkolwiek można wyodrębnić pewien zbiór zawodów które można wrzucić do „jednego” wora: Analityk, Analityk IT, Analityk Systemów Informacyjnych, Analityk Systemowy, Analityk Biznesowy czasem Specjalista IT i Konsultant IT (zależy od opisu stanowiska oczywiście ;)).

A jak przy  zawodach byłam, to zanurkowałam także w zawodach pokrewnych (często występujących solo): UX Designer, Project Manager, Product Owner. Dlaczego nazwy w języku obcym? Bo tłumaczeń jest równie dużo jak w przypadku business analyst a szkoda czasu i papieru (nawet tego elektronicznego) na roztrząsanie różnic ;)

Dlaczego podałam te zawody? Ano dlatego, ze zaobserwowałam wiele elementów wspólnych


W moim przypadku raczej to wygląda tak:


Głownie z uwagi na to że pełnię rolę Product Ownera w Scrumie i dlatego że nie mamy dedykowanych ról Project Managera i UX designera – a ktoś tą robotę musi robić. Także robię niczym mała mróweczka pracowicie wszystko (mrowca w gwarze to mrówka, więc pasuje do mnie jak ulał ;)), przynajmniej jeśli chodzi o „moje” projekty. Może to odrobinę tłumaczy dlaczego zainteresowałam się kiedyś  HCI;) Elementy wspólne pomiędzy rolami zawsze istnieć będą, ale w zależności od firmy będą na siebie bardziej lub mniej zachodzić.

Ciąg dalszy nastąpi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz